רוטמן מרכך את ההצעה: פסילת חוק בבג"ץ – גם ברוב של 12

אבי רבינא No Comments on רוטמן מרכך את ההצעה: פסילת חוק בבג"ץ – גם ברוב של 12

יו"ר ועדת החוקה הודיע בדיון על חוק יסוד השפיטה, כי בכוונתו לשנות את ההצעה כך שתאפשר לבג"ץ לפסול חוק גם ברוב של 12 שופטים ולא רק פה אחד

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן הודיע לפני זמן קצר כי בכוונתו לשנות את התיקון לחוק יסוד השפיטה, ולאפשר פסילת חוק בבית המשפט העליון ברוב של 12 שופטים מתוך הרכב של 15, ולא פה אחד כפי שהוצע עד כה. עוד הודיע כי בכוונתו לקיים את ההצבעה לקריאה ראשונה בוועדה ביום רביעי הקרוב.

רוטמן אמר כי "הרציונל העיקרי של 15 שופטים הוא שקביעת הרכב או באמצעות ותק מייצר הטיה בהליכי המינוי ע"י הנשיא והרכב מלא מנטרל את החשש הזה, בכפוף למניעתיות. החשש המרכזי הוא מפסילת שופטים על בסיס שיקול דעת של גורם מסוים. לאור העובדה שמדובר בעמדת השר לוין ודברים נוספים שנאמרו פה, בנוסח שיועבר להצבעה ביום רביעי בעזה"ש לקריאה ראשונה, אביא נוסח של פסילת חקיקה רגילה ברוב של 12 או 13 שופטים מתוך הרכב של 15 שופטים".

רוטמן הסביר: "אני רואה טעם רב בטענות שהעלו כאן מומחים וח"כים והסיבה שמלכתחילה נקבע בהצ"ח נוסח של 15 מתוך 15, היא כי חשבתי שזו נקודת התחלה טובה למו"מ כהצעה שהצביעו עליה לפחות חמישה ח"כים מהאופוזיציה. לצערי מאחר והם שברו את הכלים ולא מנהלים מו"מ, אני נאלץ לנהל מו"מ עם השר לוין ואני מקווה שהם יחזרו בהם".



0 תגובות